مراحل شستن فرش در قالیشویی

واحد آموزش و تحقیق قالی شویی ابریشم مشهد مطرح کرد: بهترین روش های شستن فرش دستباف

دستباف یکی از ارزشمندترین و زیباترین انواع فرش است که با هنر دست هنرمندانی قهار بافته می شود. این فرش ها نسبت به فرش های ماشینی حساس تر هستند و از همین رو شستشو و تمیز کردن آن ها نیز نیاز به دقت و توجه بیشتری دارد.

بهترین روش های شستن فرش دستباف در خانه
به گزارش سایت قالی شویی ابریشم مشهد، فرش دستباف یکی از ارزشمندترین و زیباترین انواع فرش است که با هنر دست هنرمندانی قهار بافته می شود. این فرش ها نسبت به فرش های ماشینی حساس تر هستند و از همین رو شستشو و تمیز کردن آن ها نیز نیاز به دقت و توجه بیشتری دارد. خیلی از افراد برای شستن فرش های دستی از قالیشویی ها کمک می گیرند و افراد زیادی نیز ترجیح می دهند خودشان در خانه اقدام به شستشوی فرش های دستباف کنند. اما شستن فرش دستباف چگونه است؟ برای تمیز کردن فرش دستباف باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ در این مقاله می توانید با بهترین روش های شستن فرش دستباف در خانه آشنا شوید.

فرش دستی هر چند وقت یک بار نیاز به شستشو دارد؟

زمان شستشوی فرش های دستباف به این که فرش ها در کدام بخش خانه قرار دارند و چقدر در معرض رفت و آمد هستند بستگی دارد. اگر فرش های شما در راهرو یا فضای اصلی سالن پهن شده اند، حداقل هر دو هفته یک بار باید جارو شوند. از طرف دیگر اگر جز آن دسته از افرادی هستید که معمولاً زیاد مهمانی می دهید، شاید بهتر باشد بعد از هر مهمانی فرش ها را با جارو تمیز کنید. معمولاً افرادی که فرزند کوچک یا حیوان خانگی نیز دارند، باید زودتر از سایرین فرش های خود را بشویند. جمع شدن گرد و غبار و آلودگی روی فرش های دستباف می تواند به بافت فرش آسیب برساند و الیاف طبیعی آن را شل کند.

بهتر است برای جلوگیری از لکه شدن فرش ها حتماً بعد از کثیف شدن بلافاصله اقدام به تمیز کردن آن کنید. باقی ماندن لکه برای مدت طولانی روی فرش موجب ثبت آن می شود و تمیز کردن آن را مشکل می کند.

چرا شستن فرش دستباف اهمیت زیادی دارد؟

شستن فرش دستباف در خانه آن هم بدون هیچ دانش و تجربه ای می تواند موجب آسیب به بافت ظریف این فرش ها شود و جلوه زیبایی این فرش های شکیل را تحت تأثیر قرار دهد. زمانی که برای شستشوی فرش دستباف از شوینده نامناسب یا روش شستشوی اشتباه استفاده کنید، فرش کیفیت خود را از دست می دهد و ممکن است حتی لکه هایی زرد رنگ روی آن ایجاد شود و دیگر درخشش و جذابیت گذشته را نداشته باشد. سعی کنید قبل از شستن فرش دستباف حتماً از رنگ ندادن آن مطمئن شوید و با توجه به جنس فرش، یک روش ایمن را انتخاب کنید.

در پایان ما توصیه می کنیم با سپردن فرش خود به قالی شویی ابریشم مشهد که دارای تیم مجرب و دستگاه های تمام اتومات می باشند، از سرمایه فرش خود بدون دغدغه به خوبی حفاظت نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه

*