آشنایی با نحوه شستن فرش ابریشم

آشنایی با نحوه شستن فرش ابریشم

فرش های ابریشم فرش هایی بسیار ظریف و سبک هستند و از الیاف پیله کرم ابریشم ساخته میشوند.

این فرش ها بیشتر در نواحی غرب آسیا نولید شده و انعطاف پذیری بسیار بالایی دارند . این فرش ها همچنین برگشت پذیری خوب داشته و منعطف هستند و در صورت کشیدگی  به حالت اولیه خود برمیگردد.

این اثر هنری ،برای صاحبان آن بیشتر شبیه به یک اثر هنری است تا یه قالی معمولی که زیر پا انداخته شود .

در صورتی که قرار باشد این فرش زیر پارانداخته شود، بهتر است در اتاقی که کمتر رفت و آمد در آن صورت میگیرد، پهن شود .

از آنجایی که این فرش ها بسیار صاف و ظریف هستند در صورت رفت و آمد بیش از حد بر روی آن ، سریعاََ لکه دار شده و ممکن است به گلدوزی های آن صدمه وارد شود .

برای زدودن گرد و غبار های موجود بر سطح فرش نباید از جارو برقی با سری های برس دار ، چه غلتکی و چه به صورت ثابت ،استفاده کرد و فقط باید به صورت مَکشی استفاده کرد ، در غیر این صورت شانه های برس به بافت و الیاف فرش صدمه وارد میکند .

اگر لکه و ماده غذایی  روی فرش ریزش کرد ، به سرعت  باید  آن ناحیه تمیز شود . مواد خشک را با قاشق به دقت به نحوی بردارید که به الیاف فرش صدمه وارد نشود. در مواردی هم که مایعی بر روی فرش ریخته شد ، یک پارچه سفید بر روی آن قرار داده تا حد امکان میزان درجه لکه کاهش یافته و کمتر دیده شود.

در مجموع شست و شوی فرش های ابریشم متفاوت نسبت به شستن  فرش های دیگر است. در نتیجه پیشنهاد میکنیم برای شستن فرش های ابریشمی ، این فرش را به قالیشویی برده و شستن شخصی خودداری کنید .

امیدوارم این مطلب برای شما کاربران عزیز مفید بوده باشد.

 

دیدگاه ها (15)

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه

*